Karolina odNowa

5/24/2015

Miałam okazję okazję ostatnio przeczytać książkę Karolina odNowa autorstwa Karoliny i Macieja Szaciłło. Z pewnością swoją recenzję muszą zacząć od tego, na co zawsze zwracam uwagę, choć wiem, że nie jest to najważniejsze, a mianowicie wygląd. Książka jest naprawdę bardzo ładnie wydana, zdjęcia są wspaniałe, wszystko jest przejrzyste, co wpływa na to, że zdecydowanie przyjemniej się ją czyta.


Książka podzielona jest na pięć rozdziałów:
  1. Usuwamy toksyny
  2. Poprawiamy trawienie
  3. W poszukiwaniu eliksiru młodości
  4. Ładujemy akumulutaroy
  5. W pogoni za szczęściem
Każdy tytuł idealnie nawiązuje do treści danego rozdziału. W każdym znajdziemy na początku trochę teorii, jednak co od razu mi się spodobało, wszystko napisane jest zrozumiałym językiem, a nie naukowym żargonem, którego zwykły czytelnik po prostu nie rozumie. Autorzy przedstawiają swój sposób na zdrowy styl życia. Nie jest tu jednak mowa tylko o wyglądzie zewnętrznym, ale również o psychice czy szczęściu. 

Co jakiś czas natkniemy się również na różnego typu ciekawostki, jak np. Jakich produktów unikać, aby lepiej znosić skutki stresu? Miło się zdziwiłam, że nie są to jakieś utarte i ciągle przewijające się informacje. Naprawdę dowiedziałam się kilku nowych i interesujących rzeczy. 


Książka nawiązuję w dużym stopniu do medycyny chińskiej i ajurwedy. Były to dla mnie rzeczy nowe, jednak wszystko jest dobrze wytłumaczone. Możemy też poznać różne techniki oddychania czy zabiegi pomagające w oczyszczaniu organizmu. 

Znajduje się tam również dużo przepisów. Obawiałam się, że wiele z nich będzie niemożliwe do przygotowania ze względu na jakieś rzadkie i nieznane mi składniki. Jednak okazało się, że wielu takich nie ma. W większości przepisów jest również zapisek, że jest to składnik opcjonalny, zatem spokojnie mogę wypróbować wiele nowych potraw bez szukania produktów, których nigdy nie używam. Wszystko wygląda naprawdę smakowicie i nie wydaje się być trudne do przygotowania, zatem z pewnością wiele z nich wykorzystam.

Przepisy nie są podzielone na posiłki, a są ułożone adekwatnie do rozdziału. Jeżeli chcemy coś, co poprawi nam humor, otwieramy ostatni rozdział. Jeżeli szukamy czegoś, co pozytywnie wpłynie na trawienie, rozdział drugi czeka ;)


Jestem pozytywnie zaskoczona tą książką. Nie czytałam Karoliny na detoksie, ale słyszałam o niej wiele dobrego. Jednak spodziewałam się raczej, że będzie to jakaś kolejna książka o tematyce fit z poradami i przepisami, które są mi dobrze znane. Ale myliłam się. Naprawdę dowiedziałam się wielu nowych rzeczy, a książkę pochłonęłam jednym tchem. Czyta się szybko i przyjemnie. Autorzy zdecydowanie potrafią świetnie przekazać cenną wiedzę.

Książkę dostałam w prezencie od wydawnictwa Agora, jednak w żaden sposób nie wpłynęło to na moją recenzję, ponieważ książkę i tak chciałam kupić.

11 komentarze

  1. W pogoni za szczęściem ;) piękny rozdział. Czyli znajdują się tam przepisy nawiązujące do słodkości?

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo fajna sprawa, muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. wszyscy o tej książce...chyba już tylko ja jej nie czytałam, a widzę, że warto! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, ja też nie czytałam, a widzę wszędzie recenzje :) Ale chętnie bym do niej zerknęła :)

      Usuń
  4. Patrząc na ilość wydawanych książek o tej tematyce, to Karolina odNOWA zdecydowanie pozytywnie wybija się na ich tle. Jest inna, bez powielania treści :) Warto ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od kilku osoub słyszałam taką opinię, chyba będę musiała bliżej się zapoznać z tą książką :)

      Usuń
    2. osób* (sama nie wiem co za dziwny twór mi wyszedł w poprzednim komentarzu ) -.-'

      Usuń
  5. Najbardziej ciekawi mnie rozdział duchowy więc mam nadzieje niedługo nabyć tą książką:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie kończę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm.. możliwe, że się skuszę na zakup tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już tyle razy czytałam wiele pozytywnych opinii na temat tej książki, że to jest chyba znak, że muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy